Wat is de vlag met een schuine zwarte en witte streep op het strand in Frankrijk?

Ik was twee jaar geleden in Frankrijk op vakantie toen er een gele vlag was en daarboven een vlag met twee schuine strepen. De zee was wel woest en was schuin. Ik ben een ervaren zwemmer en zwom dicht bij de lifeguards wat ik iedereen afraad. Sinds je met een gele vlag tot je knieen hoort te zwemmen. Maar wat betekent deze vlag?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Zo'n vlag wordt meestal met twee tegelijk toegepast. Want deze dient om aan te geven dat binnen die grenzen watersport (waaronder surfen) beoefend mag worden en daarom zwemmen daar verboden is want dat is dan gevaarlijk.
Amadea
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
-
De vlag waar jij het over hebt is zwart-wit geblokt. De vraag gaat over een vlag met zwart-wit diagonaal.
De vlag met zwart-witte diagonale verdeling (ik neem aan dat je dat bedoelt met twee schuine strepen) is de vlag voor aflandige wind, in het Frans "vent de terre". Je mag dan niet met luchtbedden, bootjes en andere drijvende dingen het water in, omdat je makkelijk afdrijft en moeilijk terug naar de kant kunt komen.